Over ons

Technisch Bureau van Pelt is opgericht in 1995 door de heer H. van Pelt. Het oprichten van een eigen bedrijf is ontstaan uit een stuk ongenoegen in de toenmalige situatie.

“Ik had jaren gewerkt bij Gehrels, in het filiaal in Nieuw-Vennep”, zegt Henk. “Een ouderwets lokaal bedrijf: ons kent ons. Maar de tijden veranderden. Gehrels werd overgenomen door Mons, Mons door Okkerman, Okkerman door Scheer en Foppen. Andersoortige bedrijven. De service, zoals ik steeds gewend was te leveren, kon niet op hetzelfde niveau blijven. Begrijpelijk, maar  wel jammer. Dat hoorde ik van veel klanten en ik zag een gat in de markt. Niet alleen voor reparaties, maar ook voor leveranties zonder levertijd. Want een gezin zonder wasmachine? Dat kan niet meer. En ik kon – door een kleine voorraad aan te houden – een snelle oplossing bieden. Probleem? Vaak met een dag opgelost. Dat is, heb ik inmiddels ervaren, altijd gewaardeerd.”

Na 15 jaar trouwe dienstverlening wordt het volgens Henk tijd om met werken te stoppen, maar niet voordat er een opvolger gevonden is die met dezelfde insteek het bedrijf voort wil zetten. Na 2 jaar zoeken is het dan eindelijk zover. 17 jaar is het dus intussen geworden en nu sinds 1 februari 2012 is het stokje overgegeven aan Maarten van de Pavert.

“Ik wil het bedrijf op dezelfde voet voort te zetten”, vertelt Maarten van de Pavert. “Ik heb altijd graag voor mezelf willen beginnen. Toen ik via familie hoorde dat Henk op zoek was naar een opvolger, die de zaak op dezelfde manier wilde voortzetten, leek me dit een prachtige kans. Ja, ook bij mij staat repareren bovenaan. En als dat niet meer lukt, lever ik ook  snel nieuwe apparaten. Merken? Vooral Bosch en Miele. De klant kan ze zien in “Het Inspiratiehuis”, hun showroom in Hoofddorp (Bosch) bij het NS-station. Het Miele “Inspirience Centre” staat in Vianen. Zij maken daar hun keuze, ik zorg voor de rest. Een echt acuut probleem? Dan vinden we altijd een tussen-oplossing. Het plaatsen van tijdelijke vervangende apparatuur behoort dan ook tot de mogelijkheden. Ik neem graag het probleem voor de klant weg. “Ontzorgen” heet dat met een mooi woord.”